Hur man orkar med vardagen.

Jag kände bara nu när det ändå firas thanksgiving i USA så kan jag lika gärna berätta om något jag är så otroligt tacksam över. Jag skulle inte påstå att jag egentligen är arbetslös atm, men jag jobbar inte heltid så det blir mycket drällande hemma, oftast i sängen med en serie. Detta har jag gjort hela jävla veckan och det är så otroligt deprimerande efter ett tag. MEN jag har klättringen, klätterverket är räddningen i mitt liv just nu. Om jag inte hade haft det stället att gå till så hade jag nog helt seriöst inte funnits längre. Det är så otroligt fina människor där och jag rör på mig och mår bra. Mitt tips till alla där ute som sitter i samma sits som jag, skaffa en sport!! nej men verligen, gillar du att rita, spela musik? gå ut och rita, gå till ett café, sök upp någon på internet som du kan jamma med, verkligen vad som helst som får en utanför dörren i mer än 20 minuter! det är speciellt jobbigt denna tid på året med mörker och när alla ens vänner jobbar eller är ute och reser. Jag har bestämt mig för att om jag inte får extrajobbet efter nyår, då ska jag dra från Sverige. 

 

Kommentarer
Postat av: J.

Vad jobbar du med och så? har du egen lägenhet?

Svar: Jag sa nyss upp mig från sf och förhoppningsvis har jag jobb på Carlings december ut! nix, bor hemma!
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-11-29 @ 01:28:49
Postat av: Linnea

Då finns det en ledig tjänst på sf nu alltså, dags att söka kanske haha nej men det skulle vara kul att jobba där..
vad fick du göra där och varför sa du upp dig?

Jag tycker att det är ett jävligt bra tips, jag är glad att ja har mitt jobb för jag blir såå deprimerad av att bara vara hemma.

Svar: det är så jävla dåligt betalt.. det är helt omöjligt att leva på den lönen tyvärr :( Vad jobbar du med? :)
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-12-01 @ 15:38:13
Postat av: Linnéa

Vad trist, jag trodde man kunde får rätt bra med tanke på ob tillägg:( Jag jobbar 30 timmar i veckan på en förskola. Får inte så jävla bra betalt där heller. Får ut ca 10 tusen i mån kanske..
Skulle vilja ha lite extra jobb på kvällarna typ :)

Svar: på sf måste du minst jobba varannan helg :/
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-12-02 @ 11:32:19
Postat av: Linnea

haha okej då är det uteslutet för mig! :P
tack för infon =)

Svar: så lite så :D
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-12-03 @ 17:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0