//´´

Jag känner att jag behöver skriva av mig. Innan och under sommaren så har jag rådiggat min kropp, tyckt att den varit perfekt. Men nu.. jag klarar knappt av att se mig i spegeln.. mina lår har blivit större så mitt "gap" börjar försvinna, min mage sväller hela tiden så att jag ser gravid ut, mina bröst blir fan bara mindre och mindre. Jag blir bara rakare i kroppen och rmpan blir fulare.. jag får nästan panik när jag skriver ner allt för det är så jobbigt. 
Det enda jag kan tänka på är typ börja svälta och tröna, fast jag vet att det inte är värt det. MEN jag klarar inte av att se ut såhär.. det går inte.. Jag vet att det är mycket sexigare och nice med en brud som skiter i sin kropp och är stolt över den endå, men jag kan inte vara stolt över ett fettostreck utan bröst.. det GÅR inte. Men jag har ätit så jävla dåligt på senaste.. bara chips och läst, hr väl kommit in i den åldern att min förbränning har blivit sämre. Usch ville bara få ut mig för att jag måste göra en frändring snarst, skiter i vad det är, bara min kropp blir finare och mår bättre. 

Tips på hur man blir av med cola/godis/chips-sug? 

 

Kommentarer
Postat av: kvar

Jag ser inte att det är så illa som du skriver? Men du har nämnt rejäl sömnbrist några gånger här. Kanske stressigt också då? De är båda faktorer som lär kunna ge både sötsug som styr vad man stoppar i sig, och sämre hormonnivåer vilket påverkar var fettet hamnar.

Svar: jo det är sant, försöker ta tag i det nu i alla fall!
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-25 @ 09:36:36
Postat av: Jag bryr mig

Tipset: svält dig inte. Jag har gjort det förut, blev sedan diagnotiserad med anorexia. Grejen när man hetssvälter sig själv är att så får man väl äter något lite, går man upp sjukt mycket. Det blir obalans i kroppen och man kommer som sagt varje gång man äter något gå upp ännu mer. Du kommer även svullna upp kring magen för att magen försöker ta till vara på all näring som finns och vara hungrig. Nää snygging, svält dig ej. Jag tycker du ser skitbra ut och jag är råavis på din kropp, men förstår ändå hur du tänker för jag har samma problem som du.

Kör på sunt förnuft, lite motion, bättre mat och sånt. och tänk såhär: sug och cravings brukaralltid gå över efter 10 minuter, max. så försök hålla dig.:)

Svar: jag vill inte svälta mig för att jag älskar att äta.. men jag vill inte lägga på mig mer heller :( vill bara hitta något att byta ut sötsuget med!
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-25 @ 09:36:59
Postat av: lisawho

Neej omg din kropp ÄR perfekt! Asså om jag hade din mage, OM jag hade den!!!!

Jag tror bara det är ditt huvud som spökar med dig, för det du beskriver stämmer verkligen inte. Mitt tips till dig är att försöka TA BORT fokuset på din kropp och istället börja fokusera på annat!! Du kan börja äta nyttigare och börja träna, men ha inte stort fokus på din kropp utan gör det istället för välmåendet och hälsan. Sjukt viktigt att du gör DET och inte enbart för kroppen för jag tror det är en stor risk att utveckla en ätstörning annars och det vill vi ju inte :)

Om du vill får du gärna maila till [email protected] om du vill ha hjälp/tips osv. Kan tamejfan allt om träning och hälsa... tyvärrr.. haha. Puss!

Svar: Jag vill bara få bort typ småätandet.. vad kan man byta bort den där chokladkakan och colan man köper på ica på lunchen på jobbet.. liksom såna saker :( Jag vill inte bli sjuk och jag kommer inte svälta mig, men vill inte bli rund heller :(
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-25 @ 10:02:07
URL: http://lisawho.se/
Postat av: alexandra

Men neej, slutaa. Din kropp var helt perfekt senast jag såg den, för ett år sedan och för tre år sedan. Sen att du haft en hård period med sämre mat, mer stress etc kommer försvinna från synligheten om en vecka eller nå. Klart kroppen svullnar lite när man utsätter den för press dagligen - men det syns inte på dig. Och "normalt" är din kropp FÖR snygg för att folk runtom dig ska må bra (haha) så då skulle du skona mänskligheten med nått kilo "extra" (extra blir det inte förrän man faktiskt kommit upp till normalvikt och lite till så).
Så oroa dig inte och låt kroppen vila lite bara så kommer den nog återställa sig totalt!

Svar: men det är så sjukt, jag kollade på en bild från precis när inspelningen började och jag hade fan 3 mil mellan låren, idag så snuddar dom nästan varandra.. jag fattar inte hur det kan bli sådan stor skillnad på en månad..
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-25 @ 13:37:19
URL: http://www.atypi.blogg.se
Postat av: Elin

Träna låter super, men ät i stället god, nyttig mat! Då slipper du svälta och jag kan lova att du blir av med söt och salt-suget när du får i dig de näringsämnen som orsakar suget när du får brist på dem. Exempel på bra mat kan vara gröt med massa gott på, yoghurt med frukt och bär, nötter, avokado, keso, smoothies osv. Du är skitsnygg btw!

Svar: hatar gröt :( känns som livet blev svårare nu när jag inte gillar gröt haha!
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-25 @ 22:30:58
URL: http://sjalvmordsblond.blogg.se
Postat av: m

Den viktigaste rösten i ens liv är ens egen. Och det är den man tvingas lyssna på var dag.

Du har otroligt snygg kropp - och själv kommer det dagar då jag accepterar min, men andra pissdagar avskyr jag allt som har med min kropp att göra.
Vad gör det för nytta?

Tycker att du är värd ett litet meddelande trots att jag är en obetydlig röst :)

Svar: obetydlig är fel ord.. inte lika stor påverkan som min egna stämmer mer! :( men tack <3
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-26 @ 08:43:26
Postat av: alexandra

Jag säger inget om det för jag kan inte se sånt på dig, du kanske kan - eller så har du fått en rubbad syn på kroppen, u never know. Men Om the gap is the thing så kolla på hot dog or legs och andas. Du klarar dig utan det, och du kommer "få tillbaka det" när kroppen slutar påfrestas.

Om det är som jag kan tänka mig - så har du utsatt din kropp för påfrestningar. Då svullnar den. Som vilken kroppsdel som helst. Så när du lugnat ner dig, fått vanliga rutiner etc. så kommer den bli vanlig!

Svar: vi får se, prio ett är bli av med sockret och bygga muskler!
sofiastarstrukk.blogg.se

2013-08-26 @ 10:20:16
URL: http://www.atypi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0