Hållbar utveckling

Har massa miljötänk i median osv nu.. och jag har då gjort en produkt och en logga. Produkten är en förpackning för nagellack, grejen är den att jag måste hitta massvis med miljövänligt material som inte är skitdyrt (detta ska endas skrivas upp och vara med i redovisningen) och så måste jag göra 3 förpackningar/produkter till, fast bara skissa. Men eftersom jag vet att många där ute är miljövetna, så skulle jag behöva tips på material och sätt som gör att produkten blir så miljövänlig som möjligt. hur man kastar, producerar osv.. ah hoppas ni fattar. SNÄLLA ett tips skadar inte :( 

här är min aslökiga logga som jag gjorde på fem min..

Kommentarer
Postat av: J

ska du göra en förpackning att ha själva flytande nagellacket i? eller för att förvara nagellacksflaskan i?
Tänk återvunnet material typ papp, glas, plast- man ju återanvända det igen sen när förpackningnen ska slängas.
eller bambu!! det växer mycket snabbt, kräver inga kemikalier och ingen konstbevattning.
Och så lätt vikt som möjligt för att minska transportutsläpp.

är en miljönörd egenltigen men kommer inte på mer nu, haha

Svar: förvara nagellacksflaskorna i!! det lät asbra, fan vad glad jag blir! tack så mycket <3
sofiastarstrukk.blogg.se

2012-10-02 @ 14:36:36
URL: http://feghi.blogg.se
Postat av: Nea

För själva ytterförpackningen finns det återvunnet/återvinningsbart papper gjort på hållbart tillverkad pappersmassa, det vill säga inte gjord på träd som odlats där regnskog har skövlats för att göra plats eller dylikt.

Papper är absolut bäst, för det är lätt, billigt, återvinningsbart och folk orkar lägga lite energi på att bära en kasse pappförpackningar till återvinningsstationen! Superenkelt!

2012-10-02 @ 17:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0